Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce zabít Pražáky?

14. 12. 2009 18:26:12
Po shlédnutí dnešních TV novin mě napadá tato otázka. Týká se to snížení rychlosti v Praze na některých – téměř všech kde je nyní 70ka – silnicích ze 70 km/h na 50 km/h. Koho to zase napadlo? Kdo kde co spočítal? Kdo chce zase vydělat na emisích. Není třeba v plánu umístit v Praze pouliční kyslíkový bar, jako jinde ve světě? Ono už jsou i v Praze, jasně, pár let a pomáhají lidem, ale není to zas nějaký pokus z vyšších míst, jak poslední dobou stále slýcháme. Někdo chce zase vydělat? Prý snížit hluk. Prdlajs. Snad jen o pár procent. Co je za snižováním rychlosti v Praze? Hluk, pozemky, životní prostředí? Víte někdo víc? Může za to jen město Praha a její zastupitelé nebo někdo jiný?

Sleduju situace s výdělkem a „nezvyklým“ postupem prací kolem sebe již dlouho, třeba u nás v Brně. Na jedné ulici dělali kompletní předělávku chodníků, uzavírka několik měsíců a opravdu, krásné chodníky tam pak byly pro lidi, hezky se chodilo a nyní... Oprava v silnici, rozbourané vše až ke kraji chodníků, ty se nyní propadají, někde už i chybí a vznikají důlky – takové ty prohlubně do 10 cm hloubky a až skončí s opravou, co myslíte? Opraví ten chodník, nebo to zase zaplácnou asfaltovou záplatou?

Vždyť už jednou se pokusili v Praze otrávit život lidem tím, že snížili počet pruhů na Legerove. Snížila se rychlost, zvýšily emise, a věřím, že kdybyste se optali lidí tam bydlících, potvrdí zvýšení pouličního „smradu“ z aut. Nejsem sice z Prahy, ale také bydlím v centru. Vím, o čem mluvím.

No a tím vším snižováním rychlostí se zvýší hodnoty CO2 v Praze na ještě vyšší a bydlet někde poblíž magistrály nebo silnice, kde se plánuje snížení rychlosti, začne být otázkou přežití, ne života. Vyvětrat si byt? To radši koupit ten kyslík a pustit si ho do bytu. A jsme, zase u obchodu.

Přece všichni řidiči, nebo aspoň většina těch znalých, co jezdí autem každý den, ví, že nejnnižší spotřeba a nejnižší emise jsou při rychlostech kolem 70-90 km/h. I šedesátka je tak nějak nastavena pro téměř optimální spalování. Auta s katalyzátorem potřebují určitou teplotu pro optimální spalování, a když se pojede pomalu. Nevidím žádné zlepšení ve snižování rychlosti. Nepočítám zrychlování, tam je to jasný.

Jenže jak víte sami, nikdo nejezdí optimálně, většinou se rychlost pohybuje někde kolem doporučené rychlosti. Zvláště řidiči, kteří jsou zvyklí jezdit plynule, budou nyní obviňováni z rychlé jízdy a ti řidiči, kteří nejsou zvyklí se rychle přizpůsobit, budou penalizováni body.

Už vidím, jak tam budou měřit rychlost a budou chtít zastavit rychle jedoucí auto. Policie tím omezí rychlost v pruhu, vzniknou kolony a jsme zase v p.... pytli přece. Jsem zvědavý, kdy to přijde do TV. První bouračky při snížení rychlosti, první soukromé videa na Youtube.

Potom se zase ozvu a připomenu se nějakým článkem. Máte-li vlastní názor, šup sem s ním.

Autor: Ilja Hynek | pondělí 14.12.2009 18:26 | karma článku: 35.06 | přečteno: 6073x

Další články blogera

Ilja Hynek

Kolik mrtvol je potřeba pro vaše uspokojení?

Komu tuto otázku položit? A jak na ni asi odpoví. Já ji pokládám Vám, čtenářům blogu, k zamyšlení nad životem. Pozastavte se a zapřemýšlejte, kdy Vás naposledy uchvátily stovky nebo tisíce mrtvol, například v nějakém filmu?

7.5.2017 v 20:25 | Karma článku: 13.17 | Přečteno: 835 | Diskuse

Ilja Hynek

Fobie - bojíme se všichni?

Tolik fóbií jako poslední rok jsem už dlouho nezaznamenal. Obavy začínající na všechny možné písmena abecedy. Máme tedy fóbie - strach z něčeho? Neboje to jenom módní doplněk, aby bylo o čem mluvit. Lidi pořád o nečem mluví...

28.8.2015 v 5:12 | Karma článku: 9.77 | Přečteno: 364 | Diskuse

Ilja Hynek

Kladivo na podnikatele? EET!

EET ano či ne Anketa/hlasování, skončila, ohledně EET a registračních pokladen se nashromáždilo 250 odpovědí. Graficky vyjádřené zde v článku a Vaše komentáře k EET také. Neupraveno.

28.7.2015 v 12:25 | Karma článku: 22.08 | Přečteno: 995 | Diskuse

Ilja Hynek

EURO pod 20,- To je tvrdá česká měna!

Ano, takto nejak by to mohlo vypadat, kdyby se vrátilo podnikání českých podnikatelů a EURO bylo jako druhá měna. Tedy je to vize na pár let dopředu. Ale co nyní s EET? Přispěje ke snížení daní nebo zničí pár tisíc podnikatelů?

23.7.2015 v 9:23 | Karma článku: 20.05 | Přečteno: 608 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Vladimír Šťastný

Spasí nás elektromobilita?

Přemisťování pomocí samohybů na elektřinu má v posledních létech politickou zelenou. Dokonce se čerstvě projevuje tzv. elektromobilní hujerismus. Mají ale elektromobily dostatečný prostor a všechny předpoklady pro své uplatnění?

24.9.2017 v 8:45 | Karma článku: 24.36 | Přečteno: 444 | Diskuse

Karel Schweitzer

Lež má krátké nohy, pane Rovenský

Asi k nikomu nemám tak zvláštní vztah jako k ekologickým aktivistům. Jsou mezi nimi totiž zajímaví lidé, kteří s nadšením bojují proti špinavostem, ale i podivní lidé, jejichž chování má blízko k manipulaci a účelové lži.

18.9.2017 v 10:53 | Karma článku: 29.49 | Přečteno: 1407 | Diskuse

Mirek Matyáš

To je on! Mého srdce šampion!

Malý elektromobil jsme do firmy zapůjčili poté, co jsme zjistili, že dojezd eGolfu je pro naše potřeby až až. Je menší, ale kupodivu nám vyhovuje lépe.

8.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 8.90 | Přečteno: 445 | Diskuse

Ondra Kňava

Díky antioxidantům žena přišla o plíce

Zdrcující sílu antioxidantů poznala 39letá žena z Příbrami. Častá nachlazení a s tím spojená pracovní neschopnost, přiměly Jiřinu (39) k samostudiu.

7.9.2017 v 9:05 | Karma článku: 24.33 | Přečteno: 1916 | Diskuse

Mirek Matyáš

Straší, ale jede! - jaké je to s eGolfem?

Postřehy z dvouměsíční práce s eGolfem. Kam to šlo, tam elektromobilem. Kam to nešlo, tam spalovákem nebo vlakem. Bratislava elektromobilem, Praha elektromobilem, Ústí n/L elektromobilem, Maďarsko elektromobilem - a Ostrava vlakem.

6.9.2017 v 8:56 | Karma článku: 11.24 | Přečteno: 431 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1842

Zajímám se o různé kulturní a nyní i politické akce, kulturní ty netradiční. Píšu o tom, co lidi zajímá, i tom, o čem se nemluví, ale ví. HTML žije! Seznam není všemocný! Snažím se podávat nezkreslené informace, všechny zdroje si osobně ověřuju. Píšu o tom, co mě i ostatní lidi, jak se říká, "pálí". Říkám pravdu natvrdo a píši o tom, co si můžu ověřit. Co nevím, to se naučím a když mě někdo "poučí" v oboru, který neznám, beru to.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.