Kdo chce zabít Pražáky?

Po shlédnutí dnešních TV novin mě napadá tato otázka. Týká se to snížení rychlosti v Praze na některých – téměř všech kde je nyní 70ka – silnicích ze 70 km/h na 50 km/h. Koho to zase napadlo? Kdo kde co spočítal? Kdo chce zase vydělat na emisích. Není třeba v plánu umístit v Praze pouliční kyslíkový bar, jako jinde ve světě? Ono už jsou i v Praze, jasně, pár let a pomáhají lidem, ale není to zas nějaký pokus z vyšších míst, jak poslední dobou stále slýcháme. Někdo chce zase vydělat? Prý snížit hluk. Prdlajs. Snad jen o pár procent. Co je za snižováním rychlosti v Praze? Hluk, pozemky, životní prostředí? Víte někdo víc? Může za to jen město Praha a její zastupitelé nebo někdo jiný?

Sleduju situace s výdělkem a „nezvyklým“ postupem prací kolem sebe již dlouho, třeba u nás v Brně. Na jedné ulici dělali kompletní předělávku chodníků, uzavírka několik měsíců a opravdu, krásné chodníky tam pak byly pro lidi, hezky se chodilo a nyní… Oprava v silnici, rozbourané vše až ke kraji chodníků, ty se nyní propadají, někde už i chybí a vznikají důlky – takové ty prohlubně do 10 cm hloubky a až skončí s opravou, co myslíte? Opraví ten chodník, nebo to zase zaplácnou asfaltovou záplatou?

Vždyť už jednou se pokusili v Praze otrávit život lidem tím, že snížili počet pruhů na Legerove. Snížila se rychlost, zvýšily emise, a věřím, že kdybyste se optali lidí tam bydlících, potvrdí zvýšení pouličního „smradu“ z aut. Nejsem sice z Prahy, ale také bydlím v centru. Vím, o čem mluvím.

No a tím vším snižováním rychlostí se zvýší hodnoty CO2 v Praze na ještě vyšší a bydlet někde poblíž magistrály nebo silnice, kde se plánuje snížení rychlosti, začne být otázkou přežití, ne života. Vyvětrat si byt? To radši koupit ten kyslík a pustit si ho do bytu. A jsme, zase u obchodu.

Přece všichni řidiči, nebo aspoň většina těch znalých, co jezdí autem každý den, ví, že nejnnižší spotřeba a nejnižší emise jsou při rychlostech kolem 70-90 km/h. I šedesátka je tak nějak nastavena pro téměř optimální spalování. Auta s katalyzátorem potřebují určitou teplotu pro optimální spalování, a když se pojede pomalu. Nevidím žádné zlepšení ve snižování rychlosti. Nepočítám zrychlování, tam je to jasný.

Jenže jak víte sami, nikdo nejezdí optimálně, většinou se rychlost pohybuje někde kolem doporučené rychlosti. Zvláště řidiči, kteří jsou zvyklí jezdit plynule, budou nyní obviňováni z rychlé jízdy a ti řidiči, kteří nejsou zvyklí se rychle přizpůsobit, budou penalizováni body.

Už vidím, jak tam budou měřit rychlost a budou chtít zastavit rychle jedoucí auto. Policie tím omezí rychlost v pruhu, vzniknou kolony a jsme zase v p…. pytli přece. Jsem zvědavý, kdy to přijde do TV. První bouračky při snížení rychlosti, první soukromé videa na Youtube.

Potom se zase ozvu a připomenu se nějakým článkem. Máte-li vlastní názor, šup sem s ním.

 

Autor: Ilja Hynek | pondělí 14.12.2009 18:26 | karma článku: 35,12 | přečteno: 6093x
  • Další články autora

Ilja Hynek

Fobie - bojíme se všichni?

28.8.2015 v 5:12 | Karma: 11,18

Ilja Hynek

Kladivo na podnikatele? EET!

28.7.2015 v 12:25 | Karma: 22,94

Ilja Hynek

Psi a děti dohromady

20.6.2013 v 9:58 | Karma: 15,66

Ilja Hynek

Psi, kam se podíváš

18.9.2012 v 22:52 | Karma: 13,96

Ilja Hynek

Pokoušejí se mě zabít

22.4.2012 v 21:26 | Karma: 14,72

Ilja Hynek

Jak se zbavit důchodců...

12.12.2011 v 6:05 | Karma: 24,03

Ilja Hynek

Jak vypadá dokonale chráněná FVE?

20.9.2011 v 13:12 | Karma: 9,65
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1836x
Zajímám se o různé kulturní a nyní i politické akce. Kulturní ty netradiční. Píšu o tom, co lidi zajímá, i tom, o čem se nemluví, ale ví. HTML žije! a Seznam není všemocný!

Snažím se podávat nezkreslené informace, všechny zdroje si osobně ověřuju. Píšu o tom, co mě i ostatní lidi, jak se říká, "pálí".

Říkám pravdu natvrdo a píši o tom, co si můžu ověřit.

Co nevím, to se naučím a když mě někdo "poučí" v oboru, který neznám, beru to.

Je-li něco, co za to stojí, napíšu o tom.