Kdo chce zabít Pražáky?

14. 12. 2009 18:26:12
Po shlédnutí dnešních TV novin mě napadá tato otázka. Týká se to snížení rychlosti v Praze na některých – téměř všech kde je nyní 70ka – silnicích ze 70 km/h na 50 km/h. Koho to zase napadlo? Kdo kde co spočítal? Kdo chce zase vydělat na emisích. Není třeba v plánu umístit v Praze pouliční kyslíkový bar, jako jinde ve světě? Ono už jsou i v Praze, jasně, pár let a pomáhají lidem, ale není to zas nějaký pokus z vyšších míst, jak poslední dobou stále slýcháme. Někdo chce zase vydělat? Prý snížit hluk. Prdlajs. Snad jen o pár procent. Co je za snižováním rychlosti v Praze? Hluk, pozemky, životní prostředí? Víte někdo víc? Může za to jen město Praha a její zastupitelé nebo někdo jiný?

Sleduju situace s výdělkem a „nezvyklým“ postupem prací kolem sebe již dlouho, třeba u nás v Brně. Na jedné ulici dělali kompletní předělávku chodníků, uzavírka několik měsíců a opravdu, krásné chodníky tam pak byly pro lidi, hezky se chodilo a nyní... Oprava v silnici, rozbourané vše až ke kraji chodníků, ty se nyní propadají, někde už i chybí a vznikají důlky – takové ty prohlubně do 10 cm hloubky a až skončí s opravou, co myslíte? Opraví ten chodník, nebo to zase zaplácnou asfaltovou záplatou?

Vždyť už jednou se pokusili v Praze otrávit život lidem tím, že snížili počet pruhů na Legerove. Snížila se rychlost, zvýšily emise, a věřím, že kdybyste se optali lidí tam bydlících, potvrdí zvýšení pouličního „smradu“ z aut. Nejsem sice z Prahy, ale také bydlím v centru. Vím, o čem mluvím.

No a tím vším snižováním rychlostí se zvýší hodnoty CO2 v Praze na ještě vyšší a bydlet někde poblíž magistrály nebo silnice, kde se plánuje snížení rychlosti, začne být otázkou přežití, ne života. Vyvětrat si byt? To radši koupit ten kyslík a pustit si ho do bytu. A jsme, zase u obchodu.

Přece všichni řidiči, nebo aspoň většina těch znalých, co jezdí autem každý den, ví, že nejnnižší spotřeba a nejnižší emise jsou při rychlostech kolem 70-90 km/h. I šedesátka je tak nějak nastavena pro téměř optimální spalování. Auta s katalyzátorem potřebují určitou teplotu pro optimální spalování, a když se pojede pomalu. Nevidím žádné zlepšení ve snižování rychlosti. Nepočítám zrychlování, tam je to jasný.

Jenže jak víte sami, nikdo nejezdí optimálně, většinou se rychlost pohybuje někde kolem doporučené rychlosti. Zvláště řidiči, kteří jsou zvyklí jezdit plynule, budou nyní obviňováni z rychlé jízdy a ti řidiči, kteří nejsou zvyklí se rychle přizpůsobit, budou penalizováni body.

Už vidím, jak tam budou měřit rychlost a budou chtít zastavit rychle jedoucí auto. Policie tím omezí rychlost v pruhu, vzniknou kolony a jsme zase v p.... pytli přece. Jsem zvědavý, kdy to přijde do TV. První bouračky při snížení rychlosti, první soukromé videa na Youtube.

Potom se zase ozvu a připomenu se nějakým článkem. Máte-li vlastní názor, šup sem s ním.

Autor: Ilja Hynek | pondělí 14.12.2009 18:26 | karma článku: 35.12 | přečteno: 6093x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otevřený dopis k referendu o větrných turbínách v Líšťanech u Loun

Dne 22.března proběhlo v obci Líšťany na Lounsku referendum o výstavbě větrných elektráren. Jen třetina hlasovala pro. Doufejme, že občané za dva roky názor změní. Nebo budeme raději spoléhat na drahou jadernou energii?

24.3.2024 v 9:47 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Smrž

Také jste proti Green Dealu?

Protesty zemědělců v Evropě i mnoho příspěvků na sociálních sitích nesou pečet protestu proti Green Dealu. Kdo tomu tleská?

3.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 6056 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Baterky, kam se podíváš

Poslední dekáda byla ve znamení obrovského nárůstu výroby baterií, tedy lépe řečeno, akumulátorů. Připadá mi to jako druhá elektrifikace. Na baterie bude po čase zřejmě všechno.

3.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Tak co hoši a holkiíí, jakxte na tom s tem vodíkem?

Zelená vodíková produkce je další dílek do dekarbonizační skládačky udržitelného rozvoje. Byla jen otázka času, kdy na vodík dojde v praxi a loni nastala úplná exploze publicity. Toto třaskavé téma stojí za pozornost.

1.3.2024 v 8:21 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 293 | Diskuse

Vašek Brynda

Co je eko kůže a proč je pravá kůže ekologičtější?

Není to tak dávno, kdy se na trhu objevily pojmy, jako je eko kůže a veganská kůže. Mnoho lidí znejistělo a začalo považovat pravou kůži za neekologickou, a naopak slepě opěvovat tyto nové materiály. Jak je to ale skutečně?

19.2.2024 v 13:03 | Karma článku: 22.75 | Přečteno: 436 | Diskuse
Počet článků 44 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1836

Zajímám se o různé kulturní a nyní i politické akce. Kulturní ty netradiční. Píšu o tom, co lidi zajímá, i tom, o čem se nemluví, ale ví. HTML žije! a Seznam není všemocný!

Snažím se podávat nezkreslené informace, všechny zdroje si osobně ověřuju. Píšu o tom, co mě i ostatní lidi, jak se říká, "pálí".

Říkám pravdu natvrdo a píši o tom, co si můžu ověřit.

Co nevím, to se naučím a když mě někdo "poučí" v oboru, který neznám, beru to.

Je-li něco, co za to stojí, napíšu o tom.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...