Ilja Hynek

Pokoušejí se mě zabít

22. 04. 2012 21:26:33
Opět to zkusili ve velkém, tentokrát minulý měsíc v březnu v Brně. V jednom z největších center kde si běžně lidi nakoupí, nebo si i odpočnou, což jsem měl v plánu i já. Jenže.. Nečekal jsem jich tolik, šest. A navíc chvíli po poledni a na takovém místě. Poznal jsem je hned.
Plíce kuřáka těsně před smrtí
Plíce kuřáka těsně před smrtí

Drogově závislí. Nikdo si jich nevšímal a každý je obcházel v dostatečné vzálenosti. Seděli porůznu vedle sebe uprostřed Galerie Vaňkovka v Segafredu. Určitě se moc neznali, ale když se sešli a viděli se, věděli, že patří k sobě. Každý to viděl na vlastní oči.

Brňáci to znají, kousek je zdravá strava, naproti pizza a15 metrů dětský koutek. Komu se chce ulevit, taky musel projít kolem nich. V nebezpečí jsem teď nebyl jen já, ale i ty maminky s dětmi v kočárku nebo v dětském koutku, a taky všichni okolo stojící či sedící a právě obědvající lidé. Mladí i staří. Odhadem pár stovek lidí.

Pozor na ně!

Byli to kuřáci, seděli klidně u kávy, popíjeli a kouřili "o sto šest". Okolo Segafreda byla zóna smrti a smradu, kde se nedalo normálně dýchat. A nejen tam, kouř byl cítit na desítky metrů daleko, což znamená, že všude v dosahu. A udělal někdo z těch několika set lidí něco proto, aby se tam dalo jíst, sedět nebo uzavírat obchody? Neudělal.

Ale já ano, asi po čtvrthodině sledování okolí, zda někdo něco udělá, jsem nejprve zašel k provoznímu a požádal ho, aby lidem řekl, že když tam mají tu značku nekuřácká restaurace, že se tam nekouří. Že to všechny ostatní obtěžuje a že tak porušuje zákon a že může dostat pokutu.
Ten však z ničeho nič oslepl a ztratil paměť.. Nepamatoval si, že by tam v poslední době někdo kouřil, nebo že by někomu zapaloval či nesl popelník a už vůbec, že by tam i teď někoho viděl! Zajímavé, že tam ten samý člověk, slepý a bez paměti obsluhoval i další den.


Lhostejnost?

Řekl jsem osobně i kuřákům, aby přestali kouřit, že tam obtěžují okolí, jedni řekli, že to zváží - nicméně ne k mému zdraví, kouřili dále, další se jen dívali a někteří opět byli hluší.
Stavil jsem se za ředitelem Galerie Vaňkovka, který mi potvrdil, že se tam kouřit nesmí, a že provozní si dělá, co chce. ale že s tím nic neudělá, upozornění prý bylo předané. Věřím, že i má stížnost došla na správné místo, leč, nic se s tím nedělo. Ale mělo by se.

Nenechte si lidi stále kálet na hlavu, zvláště od kuřáků. Když kouří dokonce i pod cedulí se zákazem kouření. Udělejte to co já a slušně jim sdělte, že to není to pravé pro Vás, pro Vaše děti a pro ostatní, kteří tam obědvají. Když půjdete zase na jídlo nebo na jednání, stavte se tam a upozorněte toho člověka, který tam zrovna v Segafredu bude. A řekněte to i všem zrovna přítomným kuřákům. Vždyť je nás víc, lidí, co nekouří a chtějí mít zdravé děti.

Autor: Ilja Hynek | karma: 14.72 | přečteno: 1147 ×
Poslední články autora