Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

StumedlazOltecu

No a v eráru, tam byly rozdíly

v   platech myslím u ž  od  roku 1948...

Ožralej Kléma    sice pocházel z Moravy, ale tam jste ho vyškolili..

0/0
21.12.2009 12:41

StumedlazOltecu

I pražské prostitutky

vydělávají víc..

0/0
21.12.2009 12:40

StumedlazOltecu

To byste e divil..

od   bitvy  na Bílý  hoře  po   další  Lipany / rok 1989/ všechno seupeklo v Praze..

0/0
21.12.2009 12:40

všd

Jistě se mezi řidiči najde pár případů

Co to mají autem dokonce pomalejší, ale používají ho, aby se předvedli, že na to mají. Ale nejsou to všichni a možná ani většina. Město by mělo konečně něco udělat s některými relacemi, posílit MHD, kde je to třeba, a nejen buzerovat řidiče, zvláště tam, kde MHD sama nestíhá.

Myslím, že všichni inteligentní lidé ví, že nejtěžší situace je na magistrále a na metru C mezi Muzeem a Pankrácí. "Trhačkové" kurzy metra nejsou pouze v daném úseku možné. Busy končící na Muzeu též ne. Metro D také hned tak nebude. Takže jediné, i když na první pohled divné řešení je prodloužení některých busů, které dnes končí na Kačerově či Budějovické, pravděpodobně z Lhotky či Libuše, po magistrále do centra Prahy. Tím se umožní lidem z daných částí Prahy cestovat MHD, protože do metra na Kačerově se ve špičce ani nevlezou (maminka z kočárkem rozhodně ne). Samy o sobě budou ty busy pomalejší, než metro, ale ušetří lidem fárání pod zem, čímž se to vyrovná. A hlavně každý ušetří několik aut.

0/0
21.12.2009 12:22

všd

Re: Jistě se mezi řidiči najde pár případů

Problém bude s tím, kde ty busy ukončit, je mi jasné, že hned na muzeu to nepůjde. Část nejspíš na Florenci a část bude propojena s linkami jezdícími po centru Prahy. Proveditelné to je, ale od Muzea na Florenc už nebudou jezdit dostatečně vytížené, nebo sice ano, ale místní frekvencí. Mj. to pomůže i lidem naopak pracujícím v oblasti Novodvorské, kteří dojíždí do Prahy vlakem (z Kolína, Neratovic apod.), na hlavním nádraží si přestoupí na přímý bus do dané destinace.

0/0
21.12.2009 12:31

všd

Na magistrátu někdo nepočítá

Ano chtějí přesunout lidi do MHD, to je snad zřejmé. Ale že je metro ve směru z Hájů do centra ve špičce přeplněné, to už jaksi nevadí ...

Proč dosud nezavedli rychlé busy po obvodu Prahy. Lidé žijící někde v Horních Počernicích, Běchovicích nebo Dubči jedou autem do Kobylis nebo Bohnic pár minut, busem a metrem přes centrum slabou hodinu. Kdyby existovaly expresní busy Černý Most-Prosek-Ládví-Bohnice mohou auto nechat na ČM nebo jet celou cestu MHD (podle toho, kde bydlí).

Totéž ČM-Háje. Bus sice po obvodu jezdí, ale je to "vymeták, takže je rychlejší jen metrem přes Florenc. ČM-Strašnická, další tragédie.

Co se týče Jižní spojky, té odlehčí jižní část pražského okruhu, ale co magistrála? Dokud bude metro C jezdit přeplněné, další auta z magistrály doma nezůstanou. Každý inteligentní člověk ví, že právě tento úsek je nejzatíženější, jak v MHD, tak v autech. A že většina lidí potřebuje jet právě tamtudy a nepomůžou jim tunely na levém břehu.

0/0
21.12.2009 12:01

lejnok

no děkuji za informaci

nepřekvapuje mě to. Protože to co se poslední dobou v Praze děje je zkrátka k blití. Neuvěřitelná buzerace, nesmyslné blokování plynulosti dopravy, snižování průjezdnosti, neoprávněné zvýhodňování socky a jiných spřátelených dopravců pana primátora. Rv

0/0
15.12.2009 20:49

J i ř í

My jsme vždy nejchytřejší

Všude ve vyspělých zemích jsou asi hlupáci, když snižují rychlost kvůli hluku. Například v Rakousku je často vidět značka s nižším limitem v době 22.00-6.00. U nás je na Jižní spojce naopak povolena v noci vyšší rychlost. Jestlipak má autor k dispozici všechny údaje a rozbory, které se při plánování takových věcí používají, nebo je jen chytřejší než všichni odborníci?

0/0
15.12.2009 16:50

všd

Re: My jsme vždy nejchytřejší

Konkrétně na Jižní spojce bych byl na Vaší straně, přímo u té nebydlí lidé, v případě magistrály bych to nepodepsal.

0/0
21.12.2009 12:02

infinity1

Mytne

Samotna zmena povolene rychlosti prilis nevyresi, je treba koncepcni reseni. Ze vseho nejdulezitejsi je nutnost zavest mytne - 200 Kc za kazdy vjezd by dost pomohlo - cast lidi by prestoupila na MHD, cimz by se snizilo mnozstvi aut (hluku, emisi), vybrane penize by pak umoznily stavbu protihlukovych barier, zpomalovacich retarderu a nizkohlukovych vozovek.

0/0
15.12.2009 15:56

zberanek

Re: Mytne

Správně jste napsal ... je třeba najít řešení ..., ale Vy jste jej nenanšel. Řešením není snížení rychlosti v Praze, ani nějaké další mýtné, ale dokončený obchvat kolem celé Prahy. Dálnice přece nemůže končit v centru.

0/0
15.12.2009 15:59

raz36

Re: Mytne

No jasne, co kdyby ti nekdozavedl poplatek za tvoje hloupy nazory? To by se ti nelibilo co?

0/0
15.12.2009 15:59

admiral666

Re: Mytne

Oni ti berou auticko, ;-( . Ksa na dfens-cz se vyplakat mezi sve podobne. Auto-MAT!

0/0
15.12.2009 16:12

lejnok

Re: Mytne

ty na něj nikdy mít nebudeš;-D

0/0
15.12.2009 20:36

infinity1

Hluk

Mne jsou nejake autorovy emise uplne ukradeny, nevnimam je ve dne v noci. Za to se cim dal vic nervuju z permanentniho hluku, ktery vydavaji auta, jezdici v obci (Praze) rychleji nez povolenych 50 km/h. I v nejzapadlejsich vesnickach, kde projede jednou auto za uhersky rok, je snizen limit na 50 km/h a v Praze, kde svisti jedno auto za druhym, je mesto necha ramusit 70 km/h?

V zivote jsem necetl zcestnejsi clanek, nez tento. Proc to same autor nenapsal o vesnicich? Ze se stat snazi zavrazdit obyvatele vsech vesnic v CR, nebot skrze ne nuti jezdit automobily max. 50 km/h? Chudaci vesnicane umiraji vdechovanim splodin, stat by je mel zachranit a naridit ve vesnicich aspon 70 km/h!!!

0/0
15.12.2009 15:41

raz36

Re: Hluk

Az na to, ze v Praze je nejvetsim zdrojem hluku MHD se svymi autobusy a tramvajemi a pak nakladni doprava, ktera kuli nedoukovi na radnici porad jezdi skrz centrum misto obchvatem.

0/0
15.12.2009 15:46

infinity1

Re: Hluk

To je totalni kravina, nikde v Praze jsem neslysel takovy hluk, jako na magistrale, po ktere nejezdi ani MHD, ani nakladni doprava. Driv jsem bydlel v rusne ulici u tramvaji a to byla lahoda je poslouchat, proti magistrale to bylo neco uzasneho.

0/0
15.12.2009 15:49

infinity1

Re: Hluk

MHD ani nemuze generovat hluk, nebo se stezi dostane pres 50 km/h - tim spise, kdyz je kazdych par set metru zastavka nebo semafor... Nejvetsi hluk delaji osobni automobily tam, kde nejsou zadne semafory - napr. prave na magistrale, kde bezne v noci svisti i pres 100 km/h.

0/0
15.12.2009 15:51

raz36

Re: Hluk

To neni kravina, to je vysledek mereni, tramvaj je nejhlucnejsim dopravnim prostredkem v Praze. Autobus produkuje nejvetsi hluk pri rozjezdu ze zastavky, rychlost ma na hluk naprosto minimalni vliv, nejvic hluku produkuje spalova motor pri neoptimalnich otackach (tj. kdyz jsou prilis nizke nebo prilis vysoke).

0/0
15.12.2009 15:59

infinity1

Re: Hluk

Pisete uplne hovadiny? Tramvaj ze je nejhlucnejsi? Kolik tech tramvaji projede jednim mistem za hodinu? Maximalne deset. Za tu samou dobu aut projede jednim mistem aut i par tisic. Co je hlucnejsi - jeden autobus se 60 lidmi nebo 40 automobilu s jednim az dvema lidmi? Jedna tramvaj se 120 lidmi nebo 80 aut s jednim az dvema lidmi? SROVNAVANI HLUCNOSTI MHD S BEZNOU DOPRAVOU JE NEJHLOUPEJSI ARGUMENTACE VSECH DOB. Garantuji Vam, ze kdyby magistralou misto 100 tisic aut za den projelo 2 tisice autobusu, ze by byl hluk mnohonasobne nizsi.

0/0
15.12.2009 16:17

dpaja

Re: Hluk

Jestli je někdy něco NEJ, tak proto že je to NEJ. Takže melete kraviny. Tramvaj a nákladní vozidlo, případně stará karosa bude vždy hlučnejší než osobní auto. A jetli je to jednou za hodinu anebo 100krát za minutu, nic to neměni na faktu že bude NEJHLUČNĚJŠÍ. Sto decibel bude vždy hlučnější než 80 decibel. Takže nepiště hovadiny VY, ale přeformulujte své názory. A až budete tvrdit něco o četnosti, případně neustálém opakování "HLUKU" tak možná budete mít pravdu. Nyní jste ale zcela mimo mísu.;-D

0/0
15.12.2009 17:41

infinity1

Re: Hluk

Tak to vis o decibelech uplne h..no. Hluk se scita, dve vozidla o hlucnosti 60 dB vydavaji hluk 63 dB atd. Takze pokud nekde prodeje sto aut za minutu, vzdycky budou hlucnejsi nez jeden autobus. Nehlede na to, ze auta vydavaji permanentni hluk, zatimco mezi jednotlivymi autobusy nebo tramvajemi jsou chvile ticha, takze vetsinu casu jsou autobusy i tramvaje tissi nez auta.

0/0
16.12.2009 12:45

všd

Re: Hluk

Nákladní doprava - souhlas.

Co se týče MHD, jedna tramvaj je hlučnější, než jedno auto, i kdyby to byl nějaký starý gazík. Ale méně hlučná, než 50 aut, mezi kterými je v průměru jeden starý gazík a deset dalších pořádně hlučných šrotů.

0/0
21.12.2009 12:04

zberanek

Re: Hluk

Srovnáváte nesrovnatelné. Ten, kdo takovou blbost navrhl a prosadil se musí smát, zřejmě potřebuje to, aby se lidé soustředili na hovadiny a ne například Opencard. Ano, toto nařízení bude lidi otravovat a ve finále stejně se ta rychlost opět vrátí na minimálně původní stav.

0/0
15.12.2009 16:04

engels

7

podnikam, mam combika, vozim sebou cca. 120kg naradi a materialu bez kterych nemohu delat. Kvuli zlodejum to mam v kufru neni to videt.Jednou jsme vezl ekoteroristu, ktery mi vysvetloval proc bych mel jezdit vlakem, proc nemam jezdit prazdnym autem. To bylo na zabiti.Navic valna vetsina zakazniku je nekde mimo mesto atd. Proste kdyz akologie tak vsichni. Co ekolog to pixxmecR^

0/0
15.12.2009 14:47

všd

Re: 7

Tak jistě, lidi, kteří by opravdu mohli přesedlat na vlak, neberou stopaře ;) Ty berou jen poctivci, co jezdí autem, protože nemají jinou možnost, buď by nestíhali, nebo vozí tunu nářadí.

(To myslím zcela vážně, sám auto nemám, protože mám relativně dost času, resp. autem bych si v relaci MB-OV moc nepomohl a nářadí též nevozím.) A kdykoli jsem jel stopem, řídili lidé, kteří neměli moc na vybranou.

0/0
21.12.2009 12:08

Goethe

Hluk, nikoli smrad

Pokud vím tak pruhy v Legerove se omezovaly kvůli hluku, nikoli emisím. Jestli to mělo vedlejší efekt ve zvýšení emisí nevím, každopádně už předtím tam bylo nedýchatelno, moc k horšímu se to asi změnit nemohlo. V souhrnu tedy pro místní úleva (ale zas začali remcat na Praze 4).

0/0
15.12.2009 14:43

CART09

Re: Hluk, nikoli smrad

No hlavně kolik hluku asi ubude, když jsou tam tři pruhy místo čtyř? A když tam díky menší propustnosti stojí kolony denně o dvě hodiny déle?? To si zase městská část Praha 2 nahonila triko a získala pár (navíc sporných) politických bodů...

0/0
15.12.2009 14:50

infinity1

Re: Hluk, nikoli smrad

Kvuli mensi propustnosti se snizi pocet vozidel (rozumni lide zaparkuji u metra a pokracuji MHD) i hluk (auta jedou pomaleji). Bydlim u magistraly a kdyz je rano ucpana, tak je hluk polovicni (z kolony vedouci do mesta neni slyset nic, jsou slyset pouze auta jedouci ve smeru z centra). Kdyby se to jeste podarilo ucpat i ve druhem smeru z mesta, pak by byl ucel splnen dokonale. Snad magistrat vymysli, kde by se dalo provest jeste dalsi zuzeni.

0/0
15.12.2009 15:46

raz36

Re: Hluk, nikoli smrad

To je naprosto zcestne, pocet vozidel se nijak nesnizi, jen se prodlouzi kolony a celkova propustnost pro dopravu. Pokud se Vam nelibi bydleni u magistraly, tak se prestehujte (stejne debilni rada jako pro ty, co bydli v "satelitu" a musej dojizdet autem).

0/0
15.12.2009 16:02

infinity1

Re: Hluk, nikoli smrad

"debilni rada jako pro ty, co bydli v "satelitu" a musej dojizdet autem"

Proc by mel nekdo dojizdet autem az do centra? Normalni je zaparkovat na prvni stanici metra a do centra dojet MHD.

0/0
16.12.2009 12:40

všd

Re: Hluk, nikoli smrad

Víte, jak je takhle ve špičce narvané metro C směrem z jihu do centra? Asi ne. Konkrétně v této relaci si lidé vybírají mezi přeplněným metrem a stejně tak přeplněnou magistrálou.

Konkrétně zde není na místě omezovat řidiče.

0/0
21.12.2009 12:10

mahdi

Dotaz

O čem to vlastně autor píše? Na mě je to nějaké zmatené.

0/0
15.12.2009 13:13

Acemen

Diskuze s vidlemi v ruce?

Mohu se zeptat co to je za logiku? Když člověk jede po městě sám v autě, tak to znamená, že měl jít radši pěšky či MHD? Co je to za "kravinu"? Pokud si mohu dovolit auto a nemusím využívat přecpané MHD, tak se přece nebudu tulit v autobuse když mohu mít pohodlí svého auta, ve kterém je navíc teplo z klimatizace a ne teplo z přehršle lidský těl namáčknutých na sebe! Nechápu, že toto vůbec někdo dokáže vymyslet, jedině, že sám auto nemá a závidí ostatním ten "luxus". Navíc ku příkladu mě, trvá cesta autem do práce po Jižní spojce 20 minut, MHD to jedu 50 minut. Tak si srovnejte čas + phodlí. Ale netvrdím, že MHD je špatná, například v pátek k večeru je optimální nechat auto na metru a do centra jet pomocí MHD, protože páteční Praha na silnicích je těžkej kalibr.

0/0
15.12.2009 12:48

Korejs

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

tak nějak to asi bude

0/0
15.12.2009 12:54

admiral666

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

Ale bozicku, tady nektery budovatel kariery uvizl v 90. letech, kdy auto skutecne znamenalo jakz takz luxus. Kdo by dnes, kdy dobre ojete auto stoji dva platy, zavidel? Zavidet jde kvalitu zivota v mestech, kde nejezdi sem a tam nekonecne proudy aut. Kdyz si kdejaky junior telefonista koupi "luxusni" auto a jezdi si v pohodli sam, nema pohodli nikdo.

0/0
15.12.2009 13:05

Acemen

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

Nejde mi o luxus v podobě drahého auta, ale o luxus, který se nabízí oproti MHD. Jediné co shledávám luxusem v MHD je to, že si mohu přečíst metro. V autě mám teplo, neotravuje mne přítomnost ostatních lidí, mám svůj vlastní prostor. A jsme opět u škatulkování. Nemusím s vámi déle vést nějakou diskuzi, když automaticky řidiče, kteří cestují sami považujete za póvl a mladší ročník za ještě větší. Jestli vám služby a atmosféra MHD vyhovují více než auto, je to vaše volba a nikdo vám jí taky nebere. Zamyslete se nad kvalitou první vaší reakce. ;-)

0/0
15.12.2009 13:46

admiral666

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

mi je 26 :-) nemam proc povazovat mladsi za povl.

0/0
15.12.2009 13:52

CART09

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

Tak mi vysvětlete, proč bych se měl cestou do práce tísnit hodinu v narvaném autobusu, dvakrát přestupovat, a ještě šel v každém počasí kilák na zastávku, když můžu být tamtéž autem za 10-15minut... 20, když je na jižní spojce kolona... a to vše bez houmlesáků, řvoucích dětí, nebo nervozních důchodců...

0/0
15.12.2009 14:55

admiral666

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

To je holt to bydleni v satelitu, no... Jinak prochazka na zastavku kazdemu jen prospeje a ony ty deti a duchodci tak nejak patri k populaci. Jsi-li sociofob, odstehuj se na samotu a pracuj pres net.

0/0
15.12.2009 15:04

raz36

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

A co kdyby sis vys...l, do toho, ze nekdo jede autem ti je uplny ho...o

0/0
15.12.2009 15:44

admiral666

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

tva svoboda jezdit autem konci tam, kde auta utiskuji zivotni prostor druheho.

0/0
15.12.2009 16:11

sluni-sluni

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

tak tak R^

0/0
15.12.2009 16:35

dpaja

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

Vám je 26 let? Tak teď tomu rozumím, mi když teklo mléko po bradě, taky jsem byl nejchytřejší.......;-D

0/0
15.12.2009 17:52

všd

Re: Diskuze s vidlemi v ruce?

Tady jde spíš o to, že kdyby všichni přemýšleli jako Vy (hlavně ti, kteří v autě neuspoří čas), bude těžkej kalibr Praha po celý týden.

Ale to není případ Jižní spojky, té ulehčí nová dálnice. Navíc u Vás je už ten časový rozdíl víc než dvojnásobný, hodinu denně navíc člověk pocítí.

0/0
21.12.2009 12:13

p555

presne

jak rikate... zase jen lobbysticky kec a vymysl...

kdyz pujdu 50 na 3. stupni, budu mit vyssi spotrebu a vyrobim vice splodin a vice hluku jako pri rychlosti 70 na 4, potazmo 5 stupni (u nizkootackovych motoru)...

tahle lez o bezpecnosti 50ky se propaguje po cele Evrope a nestaci, ze na Slovensku dokazali sledovanim (po dobu nekolika let) emisi, hluku,nehodovosti a agresivity ridicu, ze je vsechno nizsi pri povolene 60km/h.. byly EU prinuceni zase snizit na 50...

0/0
15.12.2009 12:23

JCage

Re: presne

tak jezdete 50kou na 5em stupni ;-)

0/0
15.12.2009 13:57

Leopoldo

Obvyklá závist

V Brne se nic nedeje.

0/0
15.12.2009 12:00

admiral666

Re: Obvyklá závist

Tech par stodvacitek, co se prohrka pres naves prece Brnakum nevadi. Jina sranda byla, kdyz opily ridic fekalniho vozu vjel do pozarni nadrze na navsi. Ten rok se tam koupali uz jen morgosi :-)

0/0
15.12.2009 12:03

Dolorez

Magistrát prohrál soudní při

Jde o hlučnost. O nic jiného. Magistrát nemá na vybudování protihlukových opatření kolem dopravních tepen. Jde nejsnažší cestou, jak splnit hlukové normy pro obytné oblasti.

0/0
15.12.2009 11:35



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.